8 augustus, dolfijnen Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van schouwstra - WaarBenJij.nu 8 augustus, dolfijnen Key Largo - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van schouwstra - WaarBenJij.nu

8 augustus, dolfijnen Key Largo

Door: Ed

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Key Largo

Na gisteren avond weer heerlijk gegeten te hebben in The Old Tavernier vanochtend eerst een beetje uitgeslapen. Alhoewel, om half 9 wakker maar dat was toch vroeg voor sommigen :-)
Het had vannacht aardig geonweerd en het regende vanochtend nog steeds (maar goed dat we niet om 9 uur vanochtend voor de dolfijnen hadden gereserveerd !!). Dus relaxt ontbeten, kopje koffie gedronken en wachten tot het zover was dat we dan eindelijk met de dolfijnen mochten zwemmen. Om half 12 waren we niet meer te houden dus in de auto naar het dolfijnen adres. Het was inmiddels goed opgeknapt en het zonnetje kwam langzaam door. Rond twaalf uur "ingecheckt" voor het dolfijn zwemmen maar we hadden voor 1 uur gereserveerd dus eerst nog maar even snel een "lichte lunch" aan de haven. Allemaal een Pub dog (Amerikaanse hot dog) genomen omdat we niet al te veel tijd hadden. Nou dat was meer dan genoeg en vulde ons weer volledig !
Om 1 uur was het dan EINDELIJK zover. Eerst een uitgebreide uitleg over de. Dolfijnen en wat we wel en niet mochten/konden doen (zeer leerzaam !!). En rond 2 uur gingen we dan echt het water in met onze nieuwe dolfijn vrienden. Een geweldige ervaring !! We mochten de dolfijnen aaien over hun rug en buik, een "handje" en een kusje geven. Ze sprongen door een hoepel en over een stok die wij beet hielden. We werden door 2 dolfijnen aan de rugvin meegenomen en zowel op onze rug als op ons buik door de dolfijnen met hun neus tegen onze voeten door het water geduwd. Dit alles werd perfect op de foto genomen door de medewerkers dus hebben we ook een CD met al deze onvergetelijke momenten. Daarna wilden we nog even naar het strand maar daar blijken er raar genoeg niet al teveel van te zijn op Key Largo. Nog even bij het Pennekamp State park geweest maar ook daar voornamelijk rotsen en kiezels. Dus uiteindelijk bij ons "resort" nog maar even een duik genomen.
Morgen vroeg naar Key West want daar hebben ze wel prima stranden!!! Het is ongeveer 2 a 2,5 uur rijden dus weer vroeg uit de veren.

• 09 Augustus 2014 - 07:21

Ciska: